Tuesday, August 11, 2009

name kita makin moden...

name aku khairil fariq shah.kire moden la time aku lahir(1986).tp skng ni taun 2009 dah ada name lg canggih.batrisya,etc..myb lama2 ilg gak name melayu o name islam.plg koman pn jz ada "nur","nurul","ahmad" n "muhammad"..lg 1,name "tengku","tun" n sewaktu dgnnya,cam xda nmpk special dah..myb dah tlalu byk org name cm2..aku rase name yg kemelayuan mcm "melati,keembung,etc" akan pupus...

time mak bapak aku muda2 dulu, dorg siap ubah name dorg kononnye ikut zaman.time 2 zaman cucuk langit.alaa..70's la..cam name mak aku esah othman.mase time skolah dulu dia saje2 2lis name dia "Elsa Maria"..maria 2 amik dari name nenek aku,Mariam..then ayah aku lak name maarupuddin bin jamaluddin..tp org kmpong pggl dia.Adop..so dia pn 2kar name jd "Aldolf Jazmile"..so aku anggap dari zaman 2 la name kita start berubah kebaratan..

P/s: pe2 pn aku bangga ngn name aku."PEMERINTAH YG DAPAT MBEZAKAN BAIK DAN BURUK"

0 kata-kata: